План проведення тижня інформатики
День тижня
|
Захід
|
Понеділок
|
День відкрити дверей в кабінеті інформатики
1.
Екскурсі до кабінету інформатики;
2.
Конкурс малюнків «Світ комп’ютерів – очима дітей»
|
Вівторок
|
1.
Турнір «Зоряна година» для учнів 10 класу;
2.
Майстер – клас «Готуємо шкільну газету»;
|
Середа
|
1.
Позакласний захід – гра для учнів 9 класу
«Інтелектуальне казино»;
2.
Брейн-ринг «Весела інформатика» (11-10
класи);
|
П’ятниця
|
1.
Дискусія для учнів 9 класу «Комп’ютер і людина»
2.
Вікторина для знавців інформатики
3.
Випуск підсумкової інформаційної газети.
Закриття
тижня інформатики
|
День відкритих дверей в кабінеті
Інформатики
Мета:
ü
Підвищити інтерес учнів до вивчення основ інформатики та
програмування;
ü
Формування навичок використання засобів сучасних
інформаційно-комунікаційних технологій, уміння працювати з прикладними
програмними засобами загального призначення: редакторами текстів, графічними
редакторами, програмами для роботи з мультимедійними даними та з системами
програмування;
ü
Виявлення обдарованих учнів і надання їм допомоги у
виборі професії, виявлення і розвиток творчих і технічних здібностей учнів;
ü
Формування навичок самостійної роботи за комп’ютером,
активізація творчої діяльності;
ü
Стимулювання розвитку алгоритмічного мислення та
залучення учнів до участі в конкурсах і змаганнях з інформатики;
ü
Стимулювання учнів і вчителів до застосування новітніх
комп’ютерних технологій.
Програми
персональні комп’ютери, ОС Windows;
та обладнання: програма для перегляду графічних зображень, pdf-файлів,
та обладнання: програма для перегляду графічних зображень, pdf-файлів,
фотоапарат, презентації, музичний
супровід.
Методичні
рекомендації
ü
Заздалегідь
запропонувати редакційним колегіям класів, які вивчають інформатику,
підготувати газети відповідної тематики формату А3.
ü
За тиждень до заходу ознайомити учнів із правилами
конкурсів, номінаціями.
ü
Зібрати засідання організаційного комітету, до якого
запросити старшокласників, помічників ,які допоможуть молодшим школярам
ознайомитися з кабінетом, з існуючими конкурсами, змаганнями.
ü
Підготувати план роботи організаційного комітету,
програму проведення дні відкритих дверей.
ü
Запросити до журі адміністрацію, вчителів.
Хід заходу
І
етап. Екскурсія для учнів початкової школи
Для учнів початкової школи старшокласники
проводять екскурсію кабінетом інформатики, демонструють відеоматеріали, збірки
казок «Казки про комп’ютер», газети, підготовлені учнями та вчителями, які
використовують інформаційно-комунікаційні технології на своїх уроках. Екскурсія
триває 10-15 хв.
ІІ етап. Екскурсія для учнів 5-8
класів.
Для учнів середньої ланки школи екскурсію
проводить вчитель інформатики. Демонструє учнями роботу різних прикладних
програм як загального так і навчального застосування.
Дає можливість попрацювати за комп’ютерами.
Екскурсія триває 15-20 хв.
ІІІ. Підсумки
Підготувати газету з інтерв’ю учасників і членів журі, фотографіями.
Кращі комп’ютерні малюнки надрукувати та
розмістити на шкільному сайті або стенді.
ТУРНІР
«ЗОРЯНА ГОДИНА»
Вікова група: учні 10 класів
Мета:
Ø
Сприяння розширенню знань, розвитку пізнавальних
інтересів, інтелектуальних здібностей;
Ø
Формування навичок швидкого прийняття рішень в
нестандартних ситуаціях;
Ø
Здійснення технологічної підготовки учнів – закріплення
знань, отриманих учнями при вивченні курсу інформатики;
Ø
Розвиток творчого мислення.
Програми: мультимедійне обладнання;
Обладнання: годинник; роздавальний
матеріал.
Методичні
рекомендації
У процесі гри в учнів виробляється звичка
зосереджуватися, самостійно думати. Захопившись грою, діти не помічають, що
навчаються, до активної діяльності долучаються навіть найпасивніші учні.
Для проведення турніру необхідно підготувати
роздавальний матеріал:
ü
Картки для розминки за кількістю команд (дод.1)
ü
Картки із запитаннями для гейму «Заморочки з бочки» та 10
маленьких карток.
ü
Плакат, який збирається з аркушів, де надруковано по три
символи(дод 6.)
Плакат із зображенням клавіатури для проведення
конкурсу вболівальників.
Хід заходу
Ведучий: Добрий вечір! Вітаємо
учасників. Журі та вболівальників. Сьогодні ми запрошуємо учасників турніру
помірятися інтелектом і блиснути своїми
знаннями з інформатики.
Ведучий представляє команди і журі та оголошує, що
в програмі турніру шість геймів.
1-й гейм «Розминка»
Ведучий: починаємо гейм
«Розминка» для команд.
За 1 хвилину потрібно до кожного слова першого стовпчика
знайти відповідне слово другого стовпчика (дод 1).
Ведучий: Щиро дякую та вітає вас
з хорошим початком гри. Зараз мої помічники покажуть результати першого гейму.
2-й гейм «Заморочки з
бочки»
Ведучий: Другий гейм носить назву
«Заморочки з бочки» цей гейм починає команда, яка веде в рахунку. Капітан
дістає бочонок з номером запитання (дод.2)
Команда протягом хвилини обговорює запитання і
після закінчення часу пропонує свою відповідь.
Бонус: Якщо щастить, і ви
дістанете бочонок із загаданим номером, то ви автоматично отримуєте 2 бали та
позачерговий хід. Запитання, на які команди не дадуть відповіді, адресуються
глядачам, їм налається можливість проявити свою ерудицію.
3-й гейм «Народна
мудрість»
Команди одержують картки із складами. Необхідно
скласти приказку. Та команда, що першою прочитала текст, одержує 5 балів.
Ведучий За підсумками 3 геймів
ми маємо рахунок. (Називає кількість балів, набраних учасниками).
4-й гейм «Музичний
конкурс»
Написати слова за темою «Інформатика», які містять
ноти: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі, до. Хто більше? Команди зачитують свої
слова за чергою. Перемагає та команда , яка придумала більше слів. Гейм
оцінюється в 2 бали.
Ведучий: За підсумками попередніх
геймів вперед виривається команда… Бажаємо успіху обом командам і переходимо до
наступного гейму
5-й гейм «Вустами дитини»
На основі усних «мікротворів» треба вдгадати ,про
що йдеться (дод. 4)
6-й гейм «Ти мені – я
тобі»
Команди обмінюються питаннями, пропонують свої
«міні загадки». Право почати цей гейм надається команді …
Поки наше журі зайняте підрахунком балів, я
пропоную вболівальникам завдання.
Перед вами текст визначення з інформатики, але при
його наборі зламалася клавіатура і всі букви українського алфавіту автоматично
замінилися буквами англійського алфавіту. Допоможіть перекласти текст (дод.6)
Підсумки
Ведучий: лічильна комісія,
покажіть будь-ласка, рахунки гравців. У сьогоднішньому конкурс виграла команда
….Ми дякуємо за цікаву гру обом командам і вручаємо дипломи учасникам команд.
Додатки до
заходу
Додаток 1.
Гейм «Розминка»
Мова
|
Лінійний
|
Система
|
Електронне
|
Периферійні
|
Пам'ять
|
Завантажувальний
|
Текстовий
|
Технології
|
Модуль
|
Каталог
|
Числення
|
Оперативна
|
Пристрої
|
Повідомлення
|
Програмування
|
Текстова
|
Кореневий
|
Редактор
|
Інформаційні
|
Алгоритм
|
Частота
|
Блок
|
Системний
|
Додаток 2.
Гейм «Заморочки з бочки»
1.
Деякою мовою вислів «Le gris pot» означає «летить яскравий
метелик», “Pot pule” – яскравий птах, а «Gris courir» - метелик літає. Як
написати цією мовою «птах летить»?
2.
Загадка вольтера: «Що на світі всього довше і коротше,
чим нехтують і дорожать, що пожирає все нікчемне і воскрешає все добре?»
3.
Щасливий випадок (+2 бали)
4.
Для машин якого покоління була потрібна спеціальність
«оператор ЕОМ»?
5.
Хто вважається автором найдавнішого алгоритму?
6.
Коли фірма Intel створила перший в світі мікропроцесор?
7.
Семантика – це ..
8.
Адаптація – це ..
9.
Криптографія – це …
10.
Мультиплексування – це ..
Додаток 3. Гейм «Народна мудрість»
Завдання 1
Роз
|
Ум
|
Ній
|
Лю
|
Дині
|
Будь
|
Яка
|
Спра
|
Ва
|
З
|
Ком
|
П’ю
|
Те
|
Ром
|
По
|
Пле
|
чу
|
|
Завдання 2
Від
|
Про
|
Фе
|
Нала
|
Наби
|
Рай
|
Май
|
Стер
|
Ності
|
А
|
Від
|
комп
|
Ютера
|
Розу
|
Му
|
ся
|
сіо
|
|
Додаток 4. Гейм «Вустами дитини»
1.
Диверсант (терорист) у комп’ютері…
2.
«Все лікує .зцілює добрий …»
3.
Не фотоапарат, а фотографувати вміє»
4.
«Маленька, можна покласти в кишеню, та багато інформації
зберігає».
5.
«Це «серце» будь-якої техніки»
6.
«Мій предмет – знак зодіака»
7.
«Наш помічник і найпростіший механізм. Ним може бути
навіть брухт»
Додаток 6. Зашифроване визначення
GHJUHFVEDFKMYBQ WBAHJDBQ J,HJ,K.DFX ECSKZRB[ LFYB[
ДОДАТОК 7. ВІДПОВІДІ
Відповіді
до гейму «Розминка» Відповіді
до гейму «Заморочки з бочки»
Алгоритм
|
Лінійний
|
Мова
|
Програмування
|
Система
|
Числення
|
Периферійні
|
Пристрої
|
Загрузочний
|
Модуль
|
Технології
|
Інформаційні
|
Каталог
|
Кореневий
|
Оперативна
|
Пам'ять
|
Повідомлення
|
Електронне
|
Тактова
|
Частота
|
Редактор
|
Текстовий
|
Блок
|
Системний
|
1.
«Pule le»;
2.
Загадка Вольтера: час;
3.
Щасливий випадок (+2 бали);
4.
Третє покоління ЕОМ;
5.
Евклід;
6.
У 1971 році.
7.
Сенс конструкції мови програмування.
8.
Зміна програми з метою вживання її на конкретній ЕОМ або
для вирішення приватного завдання.
9.
Наука, що вивчає способи таємної передачі повідомлень.
10.
Передача даних від декількох пристроїв (каналів) по
одному фізичному каналі.
Відповіді до гейму «Народна мудрість»
№ 1 «Розумній людині будь-яка справа
з комп’ютером по плечу»
№ 2. «Від професіонала набирайся
майстерності, а від комп’ютера – розуму»
Відповіді до гейму «Музичний
конкурс»
До - документ, доріжка, домен, доступ …
Ре – дерево, регістр, редагування, переміщення,
переповнення, адресація, ресурси, повторення…
Мі – мікропроцесор, алгоритмізація, програміст, термінал,
імітація…
Фа – алфавіт, файл…
Соль – консоль…
Ля – компілятор, транслятор, маніпулятор, табулятор,
мікрокалькулятор …
Сі – інверсія, рекурсія…
Відповіді до гейму «Вустами дитини»
1.
Про віруси
2.
Про антивірус DR Web: «Все лікує, зцілює добрий… DR Web».
3.
Про сканер
4.
Про флешку
5.
Про процесор
6.
Про ваги
7.
Про важіль
Відповіді до завдання
вболівальникам: визначання поняття «комп’ютер» узяте з тлумачного словника англійської
мови « Програмувальний цифровий оброблювач усіляких даних.
Комментариев нет:
Отправить комментарий